tisdag 2 augusti 2016

Äkta kärlek

Kärlek är att komma hem till en nyklippt gräsmatta och upptäcka att maken lagt gräsklipp på de pallkragar som behöver, utan att jag bett honom eller ens nämnt att det nog skulle vara bra med lite gräs just här.
 
Pallkragarna är nya för i år och istället för att fylla upp dem med köpt planteringsjord har jag valt att samla trädgårdsavfall, upp-och-nervända grästuvor som blev över efter en nygrävd rabatt, och så gräsklipp.
 
I den vänstra odlingen hamnade grästuvorna överst och gräsrötterna har inte dött ordentligt utan börjat skicka upp nya förargliga strån. Lite gräsklipp ovanpå ska förhoppningsvis kväsa dem utan att jag behöver rensa så mycket. Funkar det inte så har jag i alla fall provat och lärt mig något nytt samtidigt.
 
Jag har också lärt mig att min man älskar mig. Fast det visste jag redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar