torsdag 9 februari 2017

Passar på

Jag fick ett tips om reapriser på Granngården och skyndade dit på lunchen.
 
Nu står två pluggbrätten på jobbet och väntar på att jag lyckats lägga upp en plan för hur jag ska kunna smuggla hem dem utan att maken, som inte riktigt delar mitt odlarintresse, får syn på dem och undrar vad jag har köpt den här gången.
 
Det har gått alldeles utmärkt att odla utan pluggbrätten i ett antal år, men nu när det var mer än halva priset så var det väldigt svårt att motivera sig till att inte prova.
 
Pluggbrätten har flera fördelar. Den största är att rötterna utvecklas väl när "krukan" de står i inte är särskilt vid men däremot djup.
 
Jag har läst att just tagetes är extra tacksamma att dra upp i pluggbrätten. Och tänk vilket sammanträffande - jag köpte ju frön till tagetes för första gången i livet, förra veckan!
 
I ett hörn bakom skrivbordet på jobbet, står två pluggbrätten och väntar på hemtransport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar