tisdag 7 februari 2017

Blåsa löv

Idag har jag inhandlat en styck lövblås till min man. Han fyller år snart så jag for i hemlighet till vår trädgårdshandel tillsammans med svärfar som är en erfaren trädgårdsentusiast. I vår nya trädgård finns bland annat en stor kastanj som tappar en hel massa löv på hösten och flera barrträd så en lövblås känns som ett väldigt praktisk och användbart redskap. Spindelnät och annat kan ju också få sig en vindpust ibland. Det finns tre olika huvudtyper av lövblåsare: batteridriven, bensindriven och elektrisk. Efter rådslag med svärfar och trädgårdshandlaren blev det en bensindriven Stihl. Jag var egentligen inne på den batteridrivna som är lite mer lätthanterlig och tystgående men ärligt talat kostade den lite väl mycket inklusive batteri och batteriladdare. Jag fick den till och med inslagen i ett fint grönt papper. Nu återstår att se vad maken säger när han öppnar sin present!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar