onsdag 12 oktober 2016

Välkomnande dörrar

När jag promenerar i en stad eller ett samhälle dras mitt öga genast till husens dörrar. Vissa är så vackra och intressanta att jag bara måste fota dem. Ibland ligger dörren i slutet av en stig, omgärdad av en vacker trädgård medan andra kan ses direkt från gatan och triggar tanken om vad som kan dölja sig där bakom...  Det kan också vara dörren till en affär som lockar till ett besök eller en kyrka som inbjuder till en stund av stillhet och eftertanke. Mina nyfikna tankar fantiserar fritt. Både ingången till ett hus och ingången till en trädgård är väldigt viktiga tycker jag, de ska spegla dess karaktär, inbjuda till utforskande och välkomna dess ägare med hemtrevnad eller en gäst att besöka dess inre rum. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar