tisdag 8 november 2016

Vitt!

Tre nyanser av grönt har i Lidköping förvandlats till vitt, vitt, vitt.

Visst, man kan tycka att det är vackert.
Men sist jag kollade var det bara början av november. November är en höstmånad! Då ska man fortfarande få beklaga sig över regn, rusk och mörker, och inte behöva skotta snö en timma för att få ut bilen ur garaget.

Snöskoveln har fått gå varm på morgonen. Och då menar jag bokstavligen. Visste du att en varm snöskottarattiralj inte är lika trivsam att jobba med som en kall? Snön fastnar i skoveln och man blir tvungen att skotta samma snö flera gånger om eftersom den inte vill lossna från bladet.
Min erfarenhet av istappar är att de bildas när det varit snö och kallt, tinar lite så att snön smälter, och sedan fryser på igen.
Det väderfenomenet tycker jag inte att vi haft i Lidköping ännu. Här blev det kallt och snö direkt och därefter har det bara varit kallt.
Så hur den här rejäla stuprörstappen bildats undrar jag allt.
En bil med taggigt grin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar